google-site-verification: googlefa1801ec9bc4bbda.html google-site-verification=573CCHOL1cmDalFW6FdhKDBhuUjJFRTeEVAybh0erZg
top of page
Ara

OTONOM ARAÇLAR VE İNCE DETAYLAR

Hareketli gözlerden gelen ipuçları, yayaların aracın niyetlerini tahmin etmelerine yardımcı olabilir.




Tokyo Üniversitesi'nde yapılan yeni bir araştırmaya göre, otonom araçlardaki robotik gözler yaya güvenliğini artırabilir. Katılımcılar sanal gerçeklikte (VR) senaryolar oynadılar ve hareket halindeki bir aracın önünden karşıya geçip geçmemeye karar vermek zorunda kaldılar. Bu araca yayaya bakan (varlığını kaydeden) veya uzağa (onları kaydetmeyen) bakan robotik gözlerle donatıldığında, katılımcılar daha güvenli veya daha verimli seçimler yapabildiler.


ree

Araba, araştırma ekibinden biri tarafından kontrol edilen, herhangi bir yöne hareket ettirilebilen robotik gözlerle donatıldı. Ön cam, içeride sürücü olmadığı izlenimini vermek için kaplandı.


Kendi kendine giden araçlar hemen köşede görünüyor. İster paket dağıtsınlar, ister tarlaları sürsünler, ister çocukları okula götürsünler, bir zamanlar fütürist olan bir fikri gerçeğe dönüştürmek için pek çok araştırma yapılıyor.

Birçoğunun temel kaygısı, dünyayı otonom olarak dolaşabilen araçlar yaratmanın pratik yönü olsa da, Tokyo Üniversitesi'ndeki araştırmacılar, dikkatlerini kendi kendine sürüş teknolojisinin daha “insan” kaygısına çevirdiler. “Kendi kendini süren arabalar ile yayalar gibi etraflarındaki insanlar arasındaki etkileşime ilişkin yeterli araştırma yok. Bu nedenle, kendi kendini süren arabalar konusunda topluma güvenlik ve güvence getirmek için bu tür etkileşime yönelik daha fazla araştırmaya ve çabaya ihtiyaç var.



ree

Deneyde, katılımcılar, arabanın onları fark edip etmediğine ve durup durmayacağına karar vermek zorunda kaldı. Görüntüler, bir katılımcının birinci şahıs görünümünü gösterir. (a)'da, araba katılımcıya dikkat ediyor (geçmesi güvenli); (b)'de, araba katılımcıya dikkat etmiyor (geçmek güvenli değil); ve (c) ve (d)'de katılımcı bilmiyor.



Gönüllülerden gerçek hayatta hareket eden bir aracın önünden geçip geçmemeyi seçmelerini istemek açıkça tehlikeli olacağından (bu deney için gizli bir sürücü olmasına rağmen), ekip senaryoları 360 derecelik video kameralar kullanarak kaydetti ve 18 katılımcı (dokuz kadın ve dokuz erkek, yaşları 18-49, tümü Japon) deneyi VR'da oynadı. Senaryoları rastgele sırayla birden çok kez deneyimlediler ve her seferinde arabanın önünden geçip geçmemeye karar vermeleri için üç saniye verildi. Araştırmacılar seçimlerini kaydettiler ve kararlarının hata oranlarını, yani karşıya geçebilecekleri zaman ne sıklıkta durmayı seçtiklerini ve beklemeleri gerektiğinde ne sıklıkta karşıya geçtiklerini ölçtüler.

Araştırma ekibinin bir üyesi olan Proje Öğretim Üyesi Chia-Ming Chang, “Sonuçlar, cinsiyetler arasında çok şaşırtıcı ve beklenmedik bir fark olduğunu ortaya koydu” dedi. “Yaş ve geçmiş gibi diğer faktörler de katılımcıların tepkilerini etkilemiş olsa da, bunun önemli bir nokta olduğuna inanıyoruz, çünkü farklı yol kullanıcılarının gelecekteki kendi kendine sürüşümüzde farklı iletişim yolları gerektiren farklı davranış ve ihtiyaçları olabileceğini gösteriyor

Yorumlar


bottom of page